
ÇETKODER’DEN BANKALARA ÇAĞRI
Ana Sayfa » Büyük Manşet » ÇETKODER’DEN BANKALARA ÇAĞRI
Tarih : 26 Eylül 2016 - 18:34
Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Merkezi, Bankaların müşteri ile uzlaşmaya varmaları gerektiğinin altını çizerek, kartel oluşturup kredi kullananlara reva gördükleri faiz için insafa çağırdı.

“DEVLET İŞE EL ATSIN, MAHKEMELERE YÜK GELMESİN”
Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “23 Eylül 2016 ve 25 Eylül 2016 günlü Posta Gazetesinde yer alan Av. Hakan Tokbaş’ın anlatımları ve yazılanlar dikkate alındında ortaya rakamsal olarak çok büyük boyutta bir tablo çıkmaktadır. Sn. Tokbaş yazdığı ve açıkladığı konuda son derece haklıdır ve biz tüketiciler bu konudan oldukça muzdaripiz. Bankalardan kredi kullanmayan kimse yoktur. Özellikle 2007 ve 2011 arasında kredi kullanan, kredi kartı kullananların bu hakkı kesinleşmiştir. Rekabet kurulunun 8 Mart 2013’te 12 bankanın ortaklaşa olarak kredi kartı ve kredi konularında kartel oluşturduğunu belirterek karar aldıktan sonra, Ankara 2. İdare mahkemesi bu kurulun kararını hukuka uygun bularak olayı teyit etmişti. Bankalar ise bu kararı temyiz etmişlerdi. Danıştay temyizi ret etti, idare mahkemesinin kararını tüketici lehine onayladı. Durumu açıklayan Av. Tokbaş’ın söylemleri ve yazdıkları tamamen doğrudur ve Tüketicinin lehine olan bu durum için yaptığı önerilerde doğrudur. Yani herkes gidip tek tek dava açar ise mahkemeler kitlenecektir, zaman ve iş kaybı oluşacaktır. Nitekim 1 milyon 5 yüz bin kişinin bu dönemde mağduriyeti söz konusudur. Oysa Devlet el atar ve Tüketici lehine bu işle ilgili BDDK’yı devreye koyar bir uzlaşı sağlayarak bir genelge ile bu işi çözerse mahkemelerin kapısı aşındırılmaz ve iş gücü ve zaman kaybı önlenir. Ayrıca mahkemeler bu kadar işin gücün arasında bu işle zaman öldürmemiş olacaktır. Tüketicinin mağdur edilmemesi, bankaların ve mahkemelerin gereksiz yazışmalar yapmaması açısından 21 Ağustos 2007 ile 22 Eylül 2011 arası tespit edilen kartel uygulamasından doğan bu zararın tazmini ve uzlaşısı için BDDK devreye girmeli kısa vadede bu iş sonuçlanmalıdır. Bankalar inat etmemeli üç katı tazminata mahkumiyet için açılacak davalar ile meşgul olup iş gücü ve zaman kaybı oluşturacaklarına, müşterisi ile uzlaşmalı ve tüketiciyi de mağdur etmemelidirler. Bu bağlamda bankaları insafa davet ederken devletimizin yetkili birimlerini de mağdur tüketicilerimizin hakkını koruma amaçlı bir an evvel düzenlemeye yapmalarını istiyoruz” dedi.
Etiketler :
SPONSOR REKLAMLAR
BENZER HABERLER

Mersin seçmeni yüzde 64 ile hayır dedi
18 maddelik anayasa değişikliği için referandum düzenlendi. Yurt genelinde 55 milyon 319 bin seçmen, oy vermek için 167 bin sandığa gitti. Seçmenler

Referandumda en çok hayır oyu veren 10 il
Türkiye 18 maddelik anayasa değişikliği için referanduma gitti. Ülke genelinde 55 milyon 319 bin seçmen 167 bin sandıkta oy kullandı. Seçmenler

Referandumda ‘evet’in en yüksek olduğu 10 il
Anayasa değişikliği referandumunda sonuçlar gelmeye başladı. Referandumda en çok hayır oyu çıkan 10 il şöyle… Türkiye 18 maddelik anayasa
Facebook Hesabınızla Bu Habere Yorum Yapabilirsiniz
EN SON HABERLER
Mersin seçmeni yüzde 64 ile hayır dedi
Hasta, yaşlı ve engelli vatandaşlar da sandığa gitti
KOCAMAZ, “AYAĞI YERE BASMAYAN İFADELERLE AYNANIN KARŞISINDA DURAMAZSINIZ”
6.ATHİB Dokuma Kumaş Tasarım Yarışması Tanıtım Seminerleri kapsamında 1000 Gence Ulaşıldı
2016 YILININ BAŞARILI SPORCULARI ÖDÜLLERİNİ ALDI
KOCAMAZ’DAN ‘BİRLİK İÇİN EVET’ ÇAĞRISI
ŞEHİR ÖĞRENCİLERİ NASA’NIN DESTEKLEDİĞİ MİNİ UYDU YARIŞMASI CANSAT’TA FİNALE KALDI
Türk Polis Teşkilatı’nın 172. Yıldönümü Kutlandı
İlk 10 Firmaya Başarılarının Anısına Plaket
KOCAMAZ’DAN SPEKÜLATÖRLERE SERT CEVAP
KÖŞE YAZARLARI