Kitap Okumayanlarda İnternet Bağımlılığı Riski Daha Fazla

Ana Sayfa » Foto Galeri » Kitap Okumayanlarda İnternet Bağımlılığı Riski Daha Fazla
Paylaş
Tarih : 02 Ekim 2013 - 14:54

kitap-okumayanlarda-internet-bagimliligi-risk-5133620_oMersin Üniversitesi (MEÜ) Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı ile Psikiyatri Anabilim Dalı tarafından yürütülen, ‘Lise Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı ve Etkileyen Faktörler’ başlıklı araştırmada, kitap okumayan ve internetle ilişkili hobilere sahip olanlarda, internet bağımlılığı riskinin daha fazla olduğu belirlendi.

Toplumsal bir sorun haline gelen internet bağımlılığının liseli öğrenciler arasındaki yaygınlığı ile internet bağımlılığını etkileyen risk faktörlerinin araştırılmasını amaçlayan ve 12 Mart – 06 Nisan 2012 tarihleri arasında sürdürülen çalışmaya, Mersin’deki liselerde okuyan 609’u erkek ve 547’si kız olmak üzere toplam 1156 kişi katıldı. Çalışmada katılımcılara internet kullanımına ayrılan zaman, internet kullanma alışkanlığı, internete bağlanılmadığında yaşanan ruhsal ve sosyal sorunlar, internetin ders ve arkadaş ilişkilerine etkisi gibi özellikleri belirlemeye yönelik sorular yöneltildi ve verdikleri cevaplar sonucu 81 puan ve üzerinde alan kişiler ‘İnternet bağımlısı’ olarak tanımlandı.

Çalışmaya katılan öğrencilerin, yüzde 79’unun evinde bilgisayar, yüzde 64’ünün evinde internet bağlantısı, yüzde 88.6’sının en az bir e-mail hesabı ve yüzde 90.5’inin de en az bir sosyal ağ hesabının olduğu tespit edildi.

Araştırmanın değerlendirmesinde, çalışmaya katılan öğrencilerin yüzde 15.1’inin internet bağımlısı olduğu sonucuna varıldı. İnternet bağımlılığı oranı kızlarda yüzde 9.3 iken bu oran erkeklerde yüzde 20.4 olarak çıktı. İnternet bağımlılığı 11’inci sınıflarda yüzde 10.4 iken bu oranın 9’uncu sınıfta yüzde 18’e çıktığı görüldü.

Kitap okuma alışkanlığının artması halinde internet bağımlılığının azaldığına dikkat çekilen raporda, haftada veya ayda en az bir kitap okuyan öğrencilerde internet bağımlılığı oranları yüzde 10.4 ve yüzde 11.8 iken daha seyrek kitap okuyanlarda bu oranın yüzde 16.9, hiç kitap okumayanlarda ise yüzde 32.8’e çıktığı aktarıldı.

İnternet bağlantısı olmayanlarda günlük ortalama bilgisayar kullanma süresi 1,5 saat iken internet bağımlılarında bu sürenin 3 saate çıktığının ifade edildiği raporda, Anadolu ve meslek liseleri ile özel ve düz liselerde okuyan öğrencilerin internet bağımlılığı oranları arasında fark olmadığı da kaydedildi.

Liseli öğrenciler arasında internet bağımlılığının oldukça yaygın olduğunun tespit edildiği çalışmada son olarak internet bağımlılığının önlenmesi için öğrencilerin bilgisayarla ilişkili hobiler dışında hobiler edinmesinin sağlanması, bilgisayar kullanım sürelerinin kısaltılması ve kitap okumaya yönlendirilmesi önerildi.

 

 

 

Haberler.com

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

130420170047302692600b
Mersin seçmeni yüzde 64 ile hayır dedi

18 maddelik anayasa değişikliği için referandum düzenlendi. Yurt genelinde 55 milyon 319 bin seçmen, oy vermek için 167 bin sandığa gitti. Seçmenler

referandumanketleri-640x360
Referandumda en çok hayır oyu veren 10 il

Türkiye 18 maddelik anayasa değişikliği için referanduma gitti. Ülke genelinde 55 milyon 319 bin seçmen 167 bin sandıkta oy kullandı. Seçmenler

referandumanketleri-640x360a
Referandumda ‘evet’in en yüksek olduğu 10 il

Anayasa değişikliği referandumunda sonuçlar gelmeye başladı. Referandumda en çok hayır oyu çıkan 10 il şöyle… Türkiye 18 maddelik anayasa

Facebook Hesabınızla Bu Habere Yorum Yapabilirsiniz