‘Mutfakta Bilim ve Sağlık’ Projesi

Ana Sayfa » Mersin Haberleri » ‘Mutfakta Bilim ve Sağlık’ Projesi
Paylaş
Tarih : 20 Eylül 2013 - 13:40

mutfakta-bilim-ve-saglik-projesi-5084003_oİlki geçen yıl Eylül ayında yapılan ‘Mutfakta Bilim ve Sağlık’ adlı projenin ikincisi bu yıl Mersin Üniversitesi’nin (MEÜ) yürütücülüğünde gerçekleşti.

TÜBİTAK tarafından desteklenen proje, Mersin Milli Eğitim Müdürlüğü ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü işbirliğiyle hayata geçirildi. 3-20 Eylül tarihleri arasında gerçekleştirilen projeyle, öğrencilerde faydalı ve zararlı mikroorganizmalar ile beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiye yönelik farkındalık yaratmak amaçlandı. Mersin’deki ilkokul 5, 6 ve 7’inci sınıf öğrencileri, Mersin Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu’nda kalan öğrenciler, yine Mersin’de bulunan 5 yatılı ilkokul bölge okulu öğrencileri ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu kapsamına giren öğrencilere yönelik olarak düzenlenen projeye 120 öğrenci katıldı. 40’ar kişilik 3 grup halinde gerçekleşen etkinliklerde çocuklara MEÜ’nün öğrencileri de eşlik etti. Yürütücülüğünü Mühendislik Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Mehmet Ali Mazmancı’nın üstlendiği projede, eğitimin çocuklar üzerinde ne derece etkili olduğunun saptanması amacıyla eğitim öncesinde ve sonrasında çocuklara, belli soruların yer aldığı testler uygulandı. Her grup için dört gün olarak devam eden etkinlikte öğrenciler, çeşitli mikroorganizmaları yakından tanımanın yanı sıra sportif ve kültürel faaliyetlere de katıldılar.

“ÇOCUKLAR EKMEK VE YOĞURT YAPIMINI ÖĞRENDİ”

Eğitimlerle ilgili açıklama yapan Doç. Dr. Mazmancı, eğitim süresince genellikle gıda mühendisliği ve çevre mühendisliği laboratuarlarının kullanıldığını ifade ederek, “Gıda mühendisliği laboratuarlarında ekmek ve yoğurt yapımını öğrenen çocuklar çevre mühendisliği laboratuarında ise yoğurdun bakterisini ve ekmeğin mayalanması sırasında kullanılan mayayı mikroskobik olarak inceleme olanağı buldular. Ekmeklerin nasıl küflendiğini, onu hangi şartlarda saklamaları gerektiğini öğrendiler. Mersin, narenciyenin yoğunlukla yetiştirildiği bir bölge olduğu için çocuklar, limonu saklarken nelere dikkat edilmesi gerektiğini, gerekli koşullarda saklanmasa neler olduğunu, limon nasıl küflendiğini öğrendiler. Çocuklar bu işlemler sırasında hijyeni nasıl sağlayacakları konusunda da bilgilendirildiler” dedi.

Katılımcıların ayrıca sportif ve kültürel faaliyetlere de katıldıklarını belirten Mazmancı, çocukların uzmanlar eşliğinde resim, drama eğitimleri aldıklarını bocce öğrendiklerini, sinemaya gittiklerini ve belediyenin tahsis ettiği üstü açık araçlarla şehir turu attıklarını söyledi. Sınırlı koşullarda büyümüş olan çocukların evin mutfağında ve günlük hayatta her gün karşılaşılan mikroorganizmaların farkında olup olmadıklarını öğrenmeyi amaçladıklarını kaydeden Mazmancı, “Buradan çıkarken çocuklardan tüm organizmaların hasta yapmadığı, bazı mikroorganizmaların hayatımızda zaten kullanıldığını öğrenmelerini bekledik. Ayrıca çocuklar üniversiteyi yakından görerek, üniversiteyle ilgili fikir sahibi oldular. Çocuklar gelecek planlarını yaparken bu bilgilerin onlara yol göstermesini umuyoruz” ifadelerini kullandı.

 

 

Haberler.com

SPONSOR REKLAMLAR

BENZER HABERLER

130420170047302692600b
Mersin seçmeni yüzde 64 ile hayır dedi

18 maddelik anayasa değişikliği için referandum düzenlendi. Yurt genelinde 55 milyon 319 bin seçmen, oy vermek için 167 bin sandığa gitti. Seçmenler

referandumanketleri-640x360
Referandumda en çok hayır oyu veren 10 il

Türkiye 18 maddelik anayasa değişikliği için referanduma gitti. Ülke genelinde 55 milyon 319 bin seçmen 167 bin sandıkta oy kullandı. Seçmenler

referandumanketleri-640x360a
Referandumda ‘evet’in en yüksek olduğu 10 il

Anayasa değişikliği referandumunda sonuçlar gelmeye başladı. Referandumda en çok hayır oyu çıkan 10 il şöyle… Türkiye 18 maddelik anayasa

Facebook Hesabınızla Bu Habere Yorum Yapabilirsiniz